Súčasné hry predstavujú novú dimenziu hráčskeho sveta
Duke Nukem, Prince of Persia, Wolfenstein či Tomb Raider a mnoho iných. Tieto staré herné klasiky patrili medzi tituly, čo stáli za zrodom herného sveta. Vývojári hier však nijako nepoľavili, herný segment tretieho tisícročia predstavuje úplne inú dimenziu a neustále sa posúva vpred.
Kým kedysi nám postačili hry založené na stereotype, ktoré nás nabádali neustále prevyšovať skóre, dnes už hľadáme oveľa náročnejšie výzvy. Herný segment sa totiž odvtedy posunul cez viacero úspešných míľnikov a dnes vnímame hry úplne z inej perspektívy. Čo sa teda odvtedy zmenilo?
Klasika, čo sa stala kultom
Kultové tituly stáli za revolúciou hier, dosiahli globálne rozšírenie a dlhodobo sa tešili z úspechu. Konkurenciu nemali žiadnu, tieto prevratné hry sa o pozornosť hráčskej komunity rozhodne deliť nemuseli. Herný titul Pac-Man možno smelo zaradiť medzi symbol vtedajších hier, svoj úspech si získal najmä tým, že sa odlíšil od väčšiny a ponúkol niečo iné. Princíp hrania však bol úplne nenáročný a dnes by asi ťažko spĺňať nároky herného sveta.
Zelenú dostal rozvoj technológií
Netrvalo dlho, kým výrobcovia a vývojári technológií svoje zaradenia začali inovovať a neustále ich aj vylepšovali. Aj to stálo za zrodom nových zariadení a priestor dostali oveľa komplikovanejšie hry. Práve tie totiž ponúkali hráčom dlhé hodiny hrania a posúvali vnímanie hier markantnými krokmi vpred. Mohli sme sa tešiť z mnohých mutácií a vylepšení kultových titulov, no získavali si nás aj úplne revolučné novinky, o ktorých sme nemali možnosť dovtedy ani snívať. Hry vytvorené z predlohy kníh, herné adaptácie filmov či inšpirované slávou starých osvedčených klasík. Aj to bolo súčasťou herného sveta, no oveľa väčším ternom boli úplne nové a neznáme hry.
Úplne iný rozmer hrania
S pokrokmi a inováciami zariadení, nezostal vývoj hier taktiež nijako ukrátený. S príchodom kvalitnejších mobilov a pripojenia sa ponúkala možnosť online hier na prenosných zariadeniach so zámerom skrátiť nám dlhé chvíle. Príchod novších generácií konzol posunul taktiež svoje herné rozhranie na úplne inú úroveň, nehovoriac o pokrokoch vo vylepšeniach počítačov. Multiplayer či počítačové online hry, herné tituly približujúce sa realite a také, čo s ňou nemajú nič spoločné, žánrovo rozdelené či tie, čo nám umocňujú zážitok z hrania doplnkovým príslušenstvom.
Všetky tieto rozšírenia hier mali na svedomí aj to, že vznikla enormne veľká konkurencia spoločností, ktoré sa rozhodli bojovať o náklonnosť hráčov. A v súčasnosti to platí ešte niekoľkonásobne. Ak má v dnešnej dobe hra zaujať, musí spĺňať očakávania hráčov a ponúknuť im nadpriemernú úroveň či prísť s niečím, čo nikto nečakal. Pokiaľ však hra výrazne zaostáva za súčasnou dobou a priveľmi neosloví svojou grafikou, detailným spracovaním či herným príbehom a dejovou linkou, asi ťažko si získa celosvetovú priazeň. O to zaujímavejší je príchod každej novinky, ktorá sa o to pokúsi.
Zdroj obrázka:
Gorodenkoff / Shutterstock.com