Ako hrať travian za galov

Tento návod vám v skratke ukáže, ako úspešne hrať za galov zo začiatku i v pokročilejších štádiách hry s rôznymi variantami stratégií.

Ako prvé sa musíte rozhodnúť, koľko času máte na hranie travianu. Pokiaľ ste schopný byť za pc cca 3 krát do dňa alebo menej, zamerajte sa predovšetkým na produkciu, pokiaľ naopak máte viac voľného času, bude pre vás vhodnejšia stratégia farmenia.

Tak či tak je dôležité si uvedomiť, že gal je predovšetkým obranný národ, takže v útoku a často i vo farmení sa ostatným národom nevyrovná a to predovšetkým zo začiatku hry.
1.Zprvu je potrebné si zvýšiť produkciu polí aspoň na druhý level. Potom je na vás, či sa zameriavate len na produkciu, alebo si postavíte kasárne a začnete určité množstvo surovín investujete do prvých falanxov. Je na vás aká bude prvotná investícia.
2.Ďalej všetky suroviny vyprodukované v poliach investujte do ich rozširovania. Všetky ostatné budovy okrem úkrytu ignorujeme. Pokiaľ ste sa rozhodli pre armádu, tak malé množstvo môžte obetovať do armády a rozširovania kasární, avšak malo by sa to zaobísť len z toho, čo so svojou armádou nafarmíte. V prípade že už máte armádu, hodí sa postaviť aj pasce.
3.V momente keď dosiahnete produkciu, ktorá je schopná vyrobiť aspoň 2 jednotky za hodinu, začneme stavať našu malu obrannú armádu, no len veľmi zvoľna, stále sú prioritou polia. V prípade, že už armádu máte, začnite riešiť šermiarov. V oboch prípadoch by ste taktež mali pracovať na pasciach.
4.Až naše obilné polia dosiahnu úrovne 9, mali by sme sa snažiť postupne vyrovnať veľkosť armády našej populácii. To už sa hodí aj rozširovanie palisády.
5.Postupne rozšírime všetky polia okrem obilia na 10 lvl. Začneme stavať tehelňu, pílu, zlievareň a podľa potreby aj mlyn a pekáreň. Súčasne už staviame aj rezidenciu, a vyhliadneme si blízko nás údolie. Ideálne MC9, pokiaľ ste armádne zameraný, tak MC15. Pokiaľ sa vám nepodarí nájsť ani jednu v dostatočnej blízkosti, skúste ísť ďalej smerom k potencionálnym farmám, alebo vyberte údolie s vyššou produkciou hliny, alebo železa pre armádu.
6.Počas začiatkov staviame stále len falanxov a v prípade že farmíme, tak aj šermiarov a špehov a trocha zainvestujeme aj do rýchlich bleskov. Novú dedinu opäť sústredíme len na polia kým nedosiahneme prudkcie schopnej bezproblémov vytvárať jednotky.
7.Ďalej už v oboch variantách rozširujeme zakladáme dediny podľa toho, aká surovina nám chýba, no vždy aspoň so 7 obilnými poliami. Stavia polia a jednotky stále len falanx a šermiarov
8.Až sa dostaneme do štádia, že naše jednotky nie sú často ničené, je načase začat stavať armádu obsadenú z veľkej časti koňmi. Druidi, Bleskovia no a samozrejme ostávame i pri šermiaroch. Pokiaľ nezvykneme mať veľké stray pri útokoch ani obrane, oplatí sa už investovať i do Haeduanov.
9.Za hlavnú dedinu je ideálne vyhlásiť MC15, v horších podmienkach i MC9 s dostatočným množstvom oáz. Hrdinovi na rozdiel od začiatku hry, kedy ste body dali do jeho sily teraz pridávame do deff a off bonusu v pomere blízkom 1:1 max 1:3 podľa toho, či sme viac off alebo def zameraný. Nakoniec je dobré v dedinách, ktoré od seba nie sú vzdialené viac ako 3 až 5 polí zvoliť len jednu na budovanie armády, ktorú budete u kováča zlepšovať. Vyvarujte sa tomu mať armádu roztrúsenú vo všetkých dedinách, ideálne by mala byť len v polovici z dedín. Taktiež majte off armádu len v čo najmenšom množstve dedín, ako vám to dovoľuje produkcia obilia a to bez žiadnych def jednotiek.