Ako vznikol Black Friday a čo je preň charakteristické?

Black Friday, resp. čierny piatok, sa v posledných rokoch stal pojmom aj u nás na Slovensku. Predstavuje ďalšiu zo série amerických tradícií, ktoré sa postupne rozšírili do Európy a rovnako aj k nám. Na americké tradície majú ľudia na Slovensku rôzny názor, no nedá sa poprieť, že Black Friday priniesol do našich obchodov niečo nové a zaujímavé. A pokiaľ si ľudia zachovajú pri nakupovaní chladnú hlavu, môže byť tento „sviatok“ prospešný nielen pre obchodníkov, ale aj pre nich samotných, keďže si kúpia veci za priaznivejšie ceny než kedykoľvek inokedy počas roka.

Ako vznikol?

Keď už dnes vidíme reklamy na Black Friday Slovensko, tak už ani po rokoch špeciálne neuvažujeme, čo toto pomenovanie znamená a kde vlastne vzniklo. Pochopiteľne, bolo to v USA, konkrétne vo Filadelfii. Názvom Black Friday pomenovali piatok, ktorý nasledoval po Dni vďakyvzdania a kvôli veľkému množstvu nakupujúcich sa vyznačoval kolabujúcou dopravou. Niektorí si Black Friday mýlia s „čiernym piatkom“ v súvislosti s pádom akcií na Wall Street, ktorý odštartoval veľkú finančnú krízu. V tomto prípade však ide o dve odlišné veci.

Čo je charakteristické?

Pre Black Friday sú charakteristické rázové a výrazné zľavy na vybrané produkty jednotlivých obchodníkov. V súčasnosti sa už táto kampaň nevyužíva len po Dni vďakyvzdania v predvianočnom období, ale obchodníci si Black Friday dokážu spraviť kedykoľvek počas roka, pričom nemusí to trvať len deň, ale povedzme aj týždeň. Typické sú teda výrazné zľavy, pričom v súčasnosti niektorí obchodníci uprednostňujú len tzv. „on-line Black Friday,“ čiže zľavnené produkty sú v predaji len na ich e-shope.

Čo si takto viete kúpiť?

Prakticky akékoľvek produkty cez elektroniku, oblečenie, nábytok či doplnky do domácnosti. Záleží len na tom, či daný predajca pristupuje k Black Friday a ako často takéto výrazné zľavy ponúka. Ako sami vidíte, tieto akcie dokonca bežia aj teraz na prelome leta a jesene.

Zdroj obrázka:

Click and Photo / Shutterstock.com