Ako na dôveryhodné vzťahy s vašimi zákazníkmi a dodávateľmi

Odchádzajú vaši zákazníci ku konkurencii, hoci máte nižšie ceny a lepšie produkty? Možno je načase sa zamyslieť nad tým, aké vzťahy ste si so svojimi zákazníkmi vybudovali. Možno utrácate väčšinu rozpočtu za prilákanie nových zákazníkov, no podceňujte tým existujúcich a lojálnych klientov. Budovanie vzťahov s vašimi zákazníkmi je kľúčom k úspešnému podnikaniu.

Poďte sa preto spolu s nami pozrieť na to, ako tento kľúč získať.

Vzťah so zákazníkom je skupina interakcií medzi predávajúcim a klientom za určité časové obdobie. Dobrý vzťah so zákazníkom je hodnota, ktorú si nikde nemôžete jednoducho vziať a kúpiť za peniaze. Vzťahy sa neobjavujú z jedného stretnutia alebo hovoru. Sú postavené na častej komunikácii s klientom. Sú ako bezpečnosť ochrany zdravia pri práci, ktorú zaručíte svojim zamestnancom získaným certifikátom ISO 45001.  

Čo vám pomôže vybudovať dobrý vzťah so zákazníkom

Koniec vzťahu môže nastať z rôznych dôvodov: klient zmenil požiadavky na produkt, nebol s ním alebo poskytovanou službou spokojní, alebo našiel niečo lepšie. A možno ste si ho prestali všímať. Môžete to zmeniť.

Pomerne často vám v tom môže pomôcť správny systém riadenia a manažmentu kvality. Norma ISO 9001 bude hovoriť, že kvalita vašich produktov alebo služieb je na požadovanej úrovni a máte niečo lepšie ako konkurencia.

V každom prípade budovanie vzťahov so zákazníkmi vám prinesie oveľa viac, ako stratíte, keď u vás skončia. V neposlednom rade sú spokojní zákazníci predsa jednou z najlepších reklám.

Kroky, ktoré zlepšia vaše vzťahy

Vždy hovorte zákazníkom, čo sa deje. Aj keď máte zlé správy alebo vy sami neviete, čo sa deje. Nenechávajte zákazníkov v nevedomosti a omyle.

Pokúste sa s nimi komunikovať čo najčastejšie. Použite akékoľvek prostriedky: korešpondencie, stretnutia, hovory alebo semináre.

Podporujte verných zákazníkov. Uspokojenie existujúceho používateľa je jednoduchšie ako nájsť nového.

Pokúste sa prekvapiť zákazníkov a dať im to, čo neočakávajú. Klienta poteší aj maličkosť.

Budovaním silných a spoľahlivých vzťahov so zákazníkmi získate veľmi veľa výhod. Zvýšenie predaja, zníženie nákladov na marketing, rozpoznateľná značka a stav spoľahlivého a na zákazníka orientovaného podnikania.