Akými krokmi sa dostanete k dobrej reklame?
Mnoho začínajúcich podnikateľov zaujíma: Ako zlepšiť ich marketingovú stratégiu? Žiadny špeciálny recept však neexistuje. Veľmi veľa závisí od rozsahu vášho podnikania, od cieľového publika, finančných príležitostí, hospodárskej krízy a ďalších faktorov.
Niekoľko univerzálnych riešení, ako sa úspešne predať a pritom neobísť nič dôležité ale určite existuje a s tými najdôležitejšími vás teraz oboznámime.
Reklama by mala byť čo najjednoduchšia
Vaša reklama je často navrhnutá tak, aby popularizovala konkrétny produkt, a preto je veľmi dôležité sprostredkovať spotrebiteľovi hlavné výhody produktu krátkymi výraznými frázami. Nepoužívajte dlhé a zložité vety, písma rôznych farieb a štýlov a veľké množstvo obrázkov. Reklama by mala „osloviť“ potenciálneho kupujúceho čo najrýchlejšie a okamžite zaujať jeho pozornosť.
Reklama by mala ukázať výhody nákupu
Kvalitná reklama by v prvom rade mala odrážať výhody dokonalého nákupu. Nie je zmysluplné opísať samotný výrobok bez toho, aby sa preukázali výhody jeho použitia. Kupujúci musí jasne pochopiť, čo presne mu kúpa vášho produktu dá.
Reklama by mala byť jasná
Jasná viacfarebná reklama priťahuje o 45 % viac pozornosti ako podobná čierna a biela. Sýte farby vám umožňujú sprostredkovať širokú škálu rôznych emócií. Prezeranie takýchto odtieňov farby môže spôsobiť početné asociácie u osoby na podvedomej úrovni. Aby ste však pochopili vplyv farby na psychológiu človeka, skúste si predtým, než sa pustíte do tvorby a návrhu, podrobne preštudovať možné asociácie primárnych farieb.
Reklama by mala mať správne rozloženie
Pre vytváranie reklamných rozložení existujú určité pravidlá. Musíte venovať pozornosť umiestneniu jednotlivých objektov. Napríklad obrázok by nemal priťahovať viac pozornosti ako text a naopak. Je dôležité zdôrazniť hlavné komponenty a zamerať sa na ne. Text spravidla nesie veľké sémantické zaťaženie a je prioritou, preto sa zvyčajne rozlišuje. Nezabudnite tiež na emócie a silu. A ak by náhodou, predsa len bola tvorba reklamy pre váš produkt alebo službu náročná, oslovte renomovanú reklamnú agentúru a máte po starostiach.