Ako by mal vyzerať ideálny podnikateľský plán kaviarne

Podnikateľský plán kaviareň sa môže javiť ako učebnicový pojem a fungujúci len v rovine teórie. Práve takéto neakceptovanie podnikateľského plánu pre kaviareň je prvotnou chybou začínajúcich podnikateľov. Vidia v ňom totižto nočnú moru a výsledkom je teda len jeho povrchná realizácia. Tento pojem si vysvetlia ako úvodnú kalkuláciu na začiatok podnikania či zoznam úloh, ktoré je potrebné pre začiatok vybaviť. Omyl, ak totižto vypracujete podnikateľský plán pre kaviareň s radosťou a nadšením, tak v neskoršej fáze si budete vedieť uvedomiť, že pre úspešné fungovanie vášho vysnívaného podniku má oveľa zásadnejší vplyv.  


Podnikateľský plán kaviareň vám dokáže otvoriť dvere do úspešného podnikania 

 

Celosvetová štatistika pri novovzniknutých firmách hovorí o tom, že približne 90% podnikateľov svoju činnosť do niekoľkých rokov ukončí pre neuspokojivé hospodárske výsledky. Toto číslo je každopádne alarmujúce, vy by ste však v ňom nemali hľadať strašiaka. Naopak, berte to ako cennú radu, ktorá vás bude hnať na ceste plnej prekážok vpred za svojim cieľom. Preto je viac než vhodné vystaviť váš podnikateľský plán pre kaviareň holým faktom, nič v ňom nepodceniť a naopak nič umelo “neprifarbovať”. 

 

Pri zostavovaní podnikateľského plánu je dôležité nechať pracovať vlastnú fantáziu, kreativitu a snažiť sa do neho taktiež zakomponovať vaše životné skúsenosti, napríklad z návštev iných kaviarní v minulosti. V tejto fáze vám dokonale pomôže pero a papier a všetky dôležité myšlienky a nápady si radšej okamžite zapisujte. Zrejme neraz sa vám v tom momente stane, že pri zapisovaní jednej myšlienky vás napadnú ďalšie kreatívne, na ktoré nadväzujú ďalšie. Dobrým pomocníkom bude aj internet, nie ste totižto prvým kto sa zaoberá podnikateľským plánom pre kaviareň. Pohodlne a pomerne rýchlo tu viete nájsť dodávateľa vášho nábytku do kaviarne, dodávateľa samotnej kávy alebo firmu navrhujúcu dizajn podniku. V týchto bodoch vás určite pri zapisovaní myšlienok na papier nenapadne všetko a na webe viete nájsť množstvo praktických rád ako neopakovať chyby druhých pri zostavovaní podnikateľského plánu pre kaviareň. Dôležitá je taktiež kalkulácia prvotných nákladov a predpokladaných mesačných nákladov, ktorú množstvo podnikateľov vidí na začiatku až príliš ružovo a neskôr ich reálne ceny a náklady dokážu nepríjemne zaskočiť. Rátajte preto s priemernými cenami za jednotlivé položky a k nim taktiež pridajte neočakávané výdavky.  

 

Viac informácií nájdete na internetovej stránke  http://www.ikelp.sk/.