Aké sú predpoklady úspešných ľudí na prácu v agentúre?

Peter Kuba: Reklama je killerská kombinácia kreativity a tvrdej práce

Reklamná agentúra ROKO oslavuje tento rok 20 rokov na trhu , za svoj fenomenálny úspech však považujeme to, že takmer od začiatku pracujeme pre jednu značku na tom istom trhu a veľmi úspešne. Pre značku Allianz pracujeme od roku 1996, od času, keď mal „sedemnásť“ zamestnancov.
1.Ako najväčší problém ľudí v reklame vnímam to, že reklamu vnímajú ako nejaké umelecké soaré, kde s ďalšími obdobnými ľuďmi posedávajú s cigaretkou pri kávičke alebo pohári vína a snažia sa prísť na niečo geniálne a kreatívne, za čo dostanú Zlatý klinec. Ale myslím si, že ľudia v reklamných agentúrach, takí nie sú.
2.Reklamná brandža má neustále nejaké, adekvátne kreatívne personálne inzeráty – hľadajú accountov, arťákov, grafikov.  Väčšina kreatívcov a accountov prešla viacerými agentúrami, vždy ich niekto kúpi a prechádzajú z jednej agentúry do druhej, občas ku klientom. Je veľmi ťažké nájsť nové talenty. Niežeby noví ľudia neboli kreatívni, ale vo všeobecnosti mladým ľuďom sa nechce tvrdo robiť. Nie sú ochotní sedieť na zadku a pracovať. Prácu vnímajú ako nevyhnutné zlo, aby si zabezpečili svoj životný štandard. Reklama je killerská kombinácia kreativity a tvrdej práce. Reklamné agentúry sú malé kapitalistické spoločnosti, kde všetko musí fungovať. A keď tam niekto nepracuje, tak je to vidieť na výsledku.
3.Štandardná agentúra  má 15 až 30 ľudí. Je to malý podnik, ktorý má svoj BackOffice, účtovníctvo, ľudí, ktorí obrazne „pracujú za pásom“. Veď kreatívci sedia a robia dobrú robotu za počítačmi osem až desať hodín denne. 80 percent práce je daily biznis – vyrábam napríklad leták. Copywriter ho musí napísať tak, aby tomu ľudia rozumeli. Grafik ho musí urobiť tak, aby si ho ľudia aj dočítali. [/b]Veľa práce v reklamnej agentúre je opakované vylepšovanie a hľadanie dokonalej formy pre základné posolstvo.[/b] Je to primárne o tom, aby sa kreatívna myšlienka pretavila do 80 percent komunikačných nástrojov a výstupov. Tie už nie sú o strhujúcej kreativite, ale o pochopení toho produktu príjemcom v konečnom dôsledku o jeho predaji.